torstai 21. toukokuuta 2015

21.5.2015

Olen harrastanut liikuntaa eli lähinnä pitkiä kävelylenkkejä sekä juoksua sen minkä olen jaksanut.

Olo on ollut ihan toimintakykyinen, mutta minua vaivaavat edelleen ikävät päänsäryt ja silmäkivut ajoittain. Nyt ne ovat melko vaimeita.

Tecfideran syömistä olen myös jatkanut ja sikäli positiivista kerrottavaa on sen suhteen että sivuvaikutukset ovat olleet todella minimaaliset sen kanssa toistaiseksi. Minulla on tätä 240mg päivässä kuuria jäljellä vielä muutamia viikkoja, jonka jälkeen alkaa sitten se 240mg kaksi kertaa päivässä otettava muoto.

Toisaalta ymmärrän sen että nämä lääkkeet ovat edelleen aika epävarmoja käyttää. Ei ole mitään takeita tässä vaiheessa sen suhteen että ne toimivat ja kieltämättä nuo pääkivut huolettavat minua todella suuresti kun kerran ne ovat ilmaantuneet lääkityksen alla.  Taidan olla yhteydessä tuonne neurologian polille piakkoin, vaikka kivut ovatkin ajoittaisia eivätkä vaivaa koko ajan muutenkaan.

Sikäli vaan huvittavaa näiden MS-lääkkeiden kanssa eläminen on siinä mielessä ettei mitään oikeita takuita niiden toimivuudesta ole olemassa ja siksi on aika ikävää että paitsi niiden hintojen ollessa korkealla, niin ovat myös sitten näinkin epävarmoja toimivuutensa osalta.

Lisäravinteita ja LDN:ää menee myös normaaliin tahtiin päivittäin. Niiden tehosta on vaikea sanoa, kun tällä hetkellä tuntuu että erinäisiä lääkkeitä, lisäravinteita ja muuta sälää menee kurkusta alas sellaisia määriä viikoittain että yhteisvaikutuksia on vaikea puntaroida.

Vielä loppukaneettina todettakoon että vuosi 2015 saa osaltani myös lisää huonoja uutisia siinä muodossa että tähän asuntoyhtiöön jossa satun asumaan tehdään piakkoin putkiremontti. Sain asiasta kirjeen tänään ja kieltämättä tulevaisuus pelottaa asumisen suhteen taas piirun verran enemmän. Pitipä taas sattua sitten tällainen voittopotti juuri ennen kesälomaa, jolloin olisi tarkoitus mukamas rentoutua ja levätä ottaen huomioon että sain MS-diagnoosinkin vähän ennen vappua.

Elämä ei tosiaankaan päästä minua helpolla tällä hetkellä. Koettelemuksia on luvassa rutkasti eri rintamilla ja juuri siihen kaikkein epäsopivimpaan aikaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti