torstai 26. maaliskuuta 2015

26.3.

Odottelen tässä tuon "pelätyn" magneettitutkimuksen tuloksia parhaillaan.

Senkin tiimoilta saatiin aikaiseksi taas aikamoinen farssi aina siitä lähtien kun eilen illalla lähdin tuolta magneettikuvauksesta kotiin.

Ensiksi kun pääsin laitteesta ulos, niin minulle ilmoitettiin että kuulemma jollekin tuloksia tulkitsevalle radiologille on ilmoitettu että hän mahdollisimman pian antaisi sitten lausunnon mahdollisista löydöksistä.

Noh, tiedustelin tätä asiaa vielä vastaanottotiskillä ja siellä minulle kerrottiin että millekään lääkärille ei kuulemma oltu siinä talossa jätetty soittopyyntöä tuloksista vaikka äskeinen magneettihoitaja näin minulle antoi ymmärtää.

Sitten vastaanotossa työskennellyt tyttö sanoi että oli kuulemma täysin sattumanvaraisesti valinnut jonkun yleislääkärin ilmoittamaan minulle huomenna tulokset. Lähdin sitten kotiin odottamaan soittoa.

Aamulla soittoa ei kuulunut, joten soitin uudelleen asiakaspalveluun että voisiko lääkäri soittaa tosiaan tänään tuloksista JOS ne ovat valmiit. Luurin toisessa päässä ollut nainen ilmoitti että hän laittaa soittopyynnön kiireellisenä menemään ja että tämä joku naislääkäri kyllä soittaa sitten heti.

Meni viitisen tuntia ja soitin uudelleen asiakaspalveluun, koska soittoa tältä lääkäriltä ei ollut kuulunut. Tällöin minulle ilmoitettiin että tämä "joku" lääkäri jonka piti soittaa oli kuulemma torjunut soittopyynnöt.. koska hänellä ei ollut niitä tuloksia saatavilla.

Sitten päästiin siihen kysymykseen että MILLOIN tulokset olisivat tästä kuvauksesta oikeastaan valmiit, koska minulle ei oltu eilen kuvauksessa annettu mitään aikataulua siitä että milloin tulokset saisin kuultavaksi? Tällöin tämä puhelimen toisessa päässä ollut nainen kertoi että minua koskien oli soittopyynnöt laitettu tuolle kurkkulääkärille jolta sain nyhtää lähetteen magneettiin sekä eräälle työterveyslääkärille, jota en ollut koskaan tavannutkaan.

Se ei ollut selvinnyt että kuka nämä soittopyynnöt oli siirtänyt näille kahdelle hengelle. Nainen luurin toisessa päässä ilmoitti että magneettikuvauksen tulokset olisivat saatavilla oikeastaan vasta maanantaina, kun minulle tosiaan ei kerrottu mitään siitä että kuinka pitkään kestää saada tuloksia tällaisesta tutkimuksesta. Oletin että tulokset olisivat valmiit seuraavana päivänä, koska eräskin tämän saman firman joku vastaanottovirkailija tarinoi minulle pitkään siitä kuinka tämä magneettikuvaus on niin nopea ja tarkka vaihtoehto kuvantamiseen että tosiaan kannattaa tulla tekemään kuvaus pikimmiten tänne heille.

Noh, nyt sitten tältä puhelinääneltä sain tietää että TÄSSÄ KUULEMMA KESTÄÄ ja että puhelinaikoja on sitten vasta maanantaina saatavilla. Kukaan ei olisi siis ilmoittanut minulle että tulokset saisin vasta maanantaina, joten tuntuu vähän siltä että varmaan jotkut röntgeninkin tulokset saisin nopeammin kuin tämän magneettitutkimuksen.

Minut on ennenkin jätetty ilman vastausta Terveystalolta tällaisissa tapauksissa, jossa luvattua soittoa ei ole koskaan tullut paitsi vääntämällä asiasta puhelimessa. Lähtökohtaisesti siis olisi voinut jo ilmoittaa ajoissa että tutkimustulosten saamisessa kestää verratenkin pitkään, joten ei kannata odotella soittoa ihan heti seuraavaksi päiväksi.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti