keskiviikko 11. maaliskuuta 2015

9.1.2015

Samaisen viikon keskiviikkona olin käynyt hammaslääkärillä alapuolen etuhampaiden hammaskiven poistossa todella pitkän ajan jälkeen. Tarkoitus oli muutenkin ruveta kohottamaan hampaiden kuntoa tämän vuoden aikana- kuuluihan se uudemman vuoden lupauksiin.

Operaatio oli järkyttävää veren ja kivun sekamelskaa kun varsin pahasti hammaskivettyneet alapuolen etuhampaani raavittiin perinteisesti kuntoon. Epäilen että taidettiin mennä aika syvälle juuriin asti, sillä niin kovasti se sattui.

Ikenet vuosivat operaation jälkeen verta melkein viikon, mutta miespuolisena ihmisenä olen mielestäni tottunut kovempaan kipukynnykseen ja siksi kestin nuo päivät ihan hyvin ilman sen kummempaa ongelmaa vuodosta huolimatta.

9. päivä oli ruvennut vaikuttamaan siltä vuotojen jo vähennyttyä että oudosti ilmaantuneen kurkkukivun sekä yleisen "flunssaisen olon" johdosta piti lähteä työterveyslääkärin puheille. Minähän lähdin, sillä olin aikaisemmin saanut tästä yksityisestä terveysalan yrityksestä X ihan hyvää palvelua.

Minulle ei kuitenkaan ollut noussut kuumetta tai lämpöäkään sen suhteen, mutta puolta vaihteleva kurkkukipu alkoi näillä main välittömästi hammaskiven poiston jäljiltä.

Lääkäri otti minut vastaan ja kuunteli murheeni eli epäilykseni siitä että olen tullut sairaaksi varmaankin perinteisen flunssan muodossa. Hän nyökkäili minulle ja tunnusteli kaulani, jonka jälkeen ilmoitti vain että kaulallani imusolmuke oli koholla mutta ettei siitä pitänyt huolehtia vaan jättää asia sikseen ja "nauttia oikein rentouttava viikonloppu".

Hän suurinpiirtein heitti minut ulos kun hätäännyin tästä "flunssasta" joka ei ollut nostanut kuumetta mutta kumminkin pukkasi kaulan imusolmukkeet pystyyn.

Lääkärin mielenkiinto loppui tähän ja hän näytti minulle ovea. Saatanan paskiainen.


SUURENTUNUT IMUSOLMUKE KAULALLA!? En silloin ollut niihin perehtynyt, mutta lihasmuisti sanoi että kai jonkun taudin seurauksena ne olivat olleet ennen joskus pystyssä.

Jäin yksin huolestuneena pohtimaan asiaa, sillä itse vastaanottokäynti oli ohitse jossain 10 minuutissa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti