tiistai 31. maaliskuuta 2015

31.3.2015

Suuri sekaannus ja hämmennys vallitsee.

Vielä ei tiedetä että mitä oikeastaan pitäisi tehdä tämän löydökseni ja asioiden suhteen ollenkaan. Minulla on huomenna lääkäriaika omalle työterveyslääkärille, joka nyt sitten toivon mukaan kirjoittaa lähetteen neuropolille, sillä ei tämä muuten selviä eteenpäin sitten millään.

Työterveyshuollostamme vastaava lääkäri painotti että minulla ei oltu vielä diagnosoitu syringomyeliaa, mutta rehellisesti sanottuna omasta mielestäni se kyllä siltä alkaa äkkiä muuttuneiden oireilujen sekä magneettilöydöksen perusteella näyttää.

Nyt pitäisi vaan aika äkkiä päästä sitten eteenpäin ihan johonkin polille tai sairaalaan kuvauttamaan pää ja loput selkärangasta. En vaan tiedä milloin se tapahtuu ja mitä sitten vielä löytyy, mutta toivon että joku päättävä elin tai ylilääkäri jossain pitää kiirettä asian kanssa.

Tuntuu ihan siltä kun olisin avannut sen kuuluisan Pandoran lippaan mennessäni magneettikuviin ja nyt sitten päästin valloilleni ihan kaiken sellaisen pahan, negatiivisen sun muun kuonan että sen tunkemista elämääni on enää vaikeaa pysäyttää.

Tavallaan kai kuitenkin olen tyytyväinen että ollaan pystytty tarttumaan johonkin konkreettiseen löydökseen minussa. Aika pitkään olin liikkeellä täysin absurdien diagnoosien voimin ja minua syytettiin milloin mielisairaaksi kuvittelijaksi, oudon viruksen kantajaksi kuin HIV- potilaaksikin.

Jos minulla tuo Syringomyelia nyt on, niin sen kanssa eläminen tulee olemaan todellista itänaapurin rulettia. Pelottava ajatus että näin 29-vuotiaana saa diagnoosin, joka muuttaa kaiken loppuelämäksi ja paluuta samanlaiseen elämään ei ole.

Oudosti fyysiset oireet ovat muuttaneet muotoaan sitten tuon magneettilöydöksen jälkeen, jonka johdosta pelkään että kuvittelen osia kivuista koska ne eivät ennen aivan tuolla tapaa esimerkiksi selkärankaa vaivanneet niin kuin nyt saatuani tietää C6-nikaman pienestä onteloitumasta. Toisaalta alempaa selkää ei ole vielä kuvattu, mutta sielläkin on NYT ikävää kipua melkein koko ajan ristiselän suunnalla.

Olen viime öinä nukkunut ensiksi illasta noin nelisen tuntia ja sitten kipujen takia ollut ylhäällä muutamisen tuntia. Tämän jälkeen olen saanut sitten taas muutaman tunnin unta, mutta lopulta herätyskello on herättänyt. Nukun siis tuollaisia pätkiä joihin joko liittyy tuki- ja liikuntaelinten kipuja taikka ei, mutta herään kuitenkin yöllä ja sinnittelen ylhäällä jonkin aikaa.

Huomenna kai sitten lääkärillä keskustellaan tulevaisuudesta tutkimusten suhteen sekä jatkosta työelämässä. Nyt kun minulla on sellainen työ että vaikka enimmäkseen istutaan tietokoneella asiakaspalvelussa, niin välillä pitää kyllä sitten tehdä fyysisiäkin töitä ja se on paha juttu tehtäväksi tällä hetkellä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti